Final Fantasy XIV - general

O grach innych niż Touhou

Final Fantasy XIV - general

Postprzez Akizu » 9 lis 2016, o 12:26

Na rynku jest cała masa MMO. Wiele z nich zapowiadało się dobrze, ale później wyszło inaczej. Mi dobrego MMO brakuje już od dłuuuugiego czasu. Tera była fajna zaraz po premierze, ale z kolejnymi patchami zrobili z niej Easy-modo, z wyzwaniami jedynie dla graczy na max lvlu. Przez tą samą przypadłość umarły wcześniejsze mmo w które grałem (Lineage 2 i Aion). Blade & Soul już na starcie było easy-modo nastawione na szybkie wbicie max lvlu, a później skupiające się głównie na pvp. Chyba wszystkie koreańskie produkcje tak kończą. W większości tych gier crafting i handel są martwe poza drobnymi wyjątkami, bo wszelki użyteczny ekwipunek dostaje się z questów albo bossów i najczęściej jest bind-on-pickup. Ostatnio z paroma osobami zacząłem grać w Vanilla Wowa, ale jakoś uniwersum Warcrafta nigdy nie było mi bliskie. Do tego jest to stare mmo z nudnym systemem walki i brzydkimi postaciami (Gdzie moje lisie/kocie/jakiekolwiek ładne dziewczynki? Czemu moja postać wygląda jak gówno?).

W Final Fantasy XIV grałem przez jakiś tydzień zdaje się na jakiejś otwartej becie gdy ta gra pierwotnie wyszła. Graficznie było bardzo ładnie. Walki były (przynajmniej na niskich lvlach) bardzo powolne i monotonne. Gra zebrała też wtedy całą masę złych opinii.
Jeśli dobrze pamiętam to SquareEnix nie robiło tej gry bezpośrednio tylko przez jakiegoś koreańskiego podwykonawce (Czy może jakąś ekipę Square w Korei?). W każdym razie wyszło słabo.

Na szczęście po jakimś czasie zorientowali się że gra jest do dupy i stwierdzili że trzeba coś z tym zrobić. Po paru miesiącach serwery zamknęli, ale zrobili to z klasą. Nastała wielka katastrofa, przedstawiona na dobrze zrobionym cinematicu.


Minęło trochę czasu i gra powróciła w nowej odsłonie. Obecne opinie są bardzo dobre. System klas jest bardzo ciekawy, bo nasza klasa zależy od zaekwipowanej broni i możemy ją w każdej chwili zmieniać. Każdą klasę levelujemy osobno, przy czym klasy do craftingu i gatheringu są traktowane tak samo jak klasy bojowe. Nie ma limitu klas dla postaci więc na upartego można mieć wszystkie dostępne klasy na 1 postaci (oczywiście wyexpienie wszystkich klas trwało by wieki). Ciekawy system działa na instancjach: nawet mając wysoki lvl możemy chodzić na niskolevelowe instancje, ale nasze staty są wtedy obniżane tak aby odpowiadały poziomowi instancji. Tak więc nawet mając max lvl możemy pójść na instancje z niskolevelowym znajomym i nie zrobi się przez to easy-modo. Gra ma bardzo duży nacisk na fabułę, przez co jest sporo fablularnych questów i mini instancji które trzeba zrobić solo i ich ukończenie jest konieczne aby uzyskać dostęp do kolejnych obszarów. Są dość częste updaty które dodają kolejne rozdziały fabuły oraz nowe instancje. Gra jest Pay2Play.
Widziałem dużo recenzji obecnych mmo i wszystko wskazuje na to że Final Fantasy XIV jest obecnie najlepszym mmo na rynku.

Grał ktoś? Ma ktoś jakieś opinie? Zamierza grać?
Aliens did nothing wrong!
Avatar użytkownika
Akizu
True Administrator
 
Posty: 234
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 15:47
Lokalizacja: Warszawa
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 13:46

Jak ktoś ma zamiar grać niech wbija na serwer "Lich". Gram tam razem z Archim aktualnie.

Grałem kiedyś i wróciłem do tej gry (w sumie wczoraj). Ogólnie najlepsze MMO jakie kiedykolwiek wyszło. WoW przy tym jest jak tetris - nie ma porównania jeżeli chodzi o fabułę, gameplay, grafikę, WSPARCIE KONTROLERA. Wszystko w sumie. FFXIV jest o tyle lepszy, że nawet nie wiem czemu porównuję to do wowa... Chyba tylko dlatego, że tu w wowa ludzie grają :v

Jeżeli ktoś ma zamiar kupić tę grę, polecam nie kupować dodatku. Zanim się dojdzie do kontentu z dodatku można spędzić w tej grze śmiało kilka miesięcy.
Sam grałem w tę grę łącznie jakieś pół roku i jeszcze nie zrobiłem wszystkiego co oferuje gra bez dodatku (nadal zostało mi kilka nie skończonych Raidów które są zajebiste).

Mogę się dzielić z ludźmi wsparciem, możemy biegać razem na insty (nawet początkowe), mogę dodać do gildii w której nikogo nie ma... Zapraszam i zachęcam wszystkich do gry.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1751
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 13:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 14:19

-Ile jest klas?
-Jakie są rasy?
-Czym się różnią?
-Ile kosztuje gra?
-Czy jest abonament?
-Czy można kupować najsilniejsze eq. od innych graczy czy gra wymusza by samemu go zdobyć poprzez udział w instancjach i raidach?
-Na ilu graczy są instancje?
-Na ilu graczy są raidy?
-Czy gra jest tak zoptymalizowana by poszła na komputerach średniej jakości?
             IT'S RAPE TIME!!!
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4888
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 23:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 14:58

1.
bodajże 9 klas początkowych (walczących), 3 klasy zbierające (mining te sprawy) i chyba z 10 od craftingu (nie chciało mi się liczyć). W tej grze nie ma profesji, są tylko klasy.
Na jednej postaci można grać wszystkimi klasami, niektóre klasy też między sobą mogą się niektórymi skillami wymieniać.
2. Chyba z 5 ras jest, ale i tak wybierasz tylko: Miqo'te, lub Lalafell. Miqo'te jak chcesz podniecać się na widok postaci, Lalafell jak chcesz mieć zabawną postać.
3. Rasy różnią się w sumie tylko wyglądem. Więc nie ważne jaką rasę wybierzesz, nie masz żadnych "raciali" które wpływałyby na twój wybór. Liczy się tylko wygląd.
4. ~10eur bez dodatku, 30eur dodatek. Dodatek warto kupić na starcie tylko jeżeli mocno interesuje cię któraś z klas z dodatku (lub rasa pół-smoków, jest nawet elo)
5. abonament około 40-50zł miesięcznie. Wg mnie to fest mało jak za ilość frajdy jaką daje ta gra.
6. Ekwipunek z craftingu można kupować. Dropionego i z questów się nie da. Ma się więc dostęp do kupna dobrych przedmiotów, ale nie najlepszych.
7-8. instancje są głównie na 4 graczy, w późniejszym etapie są jeszcze trudniejsze na 8 osób. Są też na 24 osoby, ale ich się praktycznie w ogóle nie robi.
8. Jak się mocno obniży detale to pójdzie. Jest opcja odpalenia na directx9 dla słabszych komputerów i na directx11 dla mocniejszych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1751
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 13:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 15:02

Opis wygląda dobrze. Zwłaszcza ten part z instancjami, choć najbardziej mnie interesują te z end-game'u. Czym mniejsza ilość graczy na instancje tym lepiej bo twoja rola jest istotniejsza. Zawsze gardziłem instancjami na 40-u graczy.
Gorzej z abonamentem bo dość słabo u mnie z sytuacją finansową. Rozumiem że zakupienie podstawki wiąże się z miesiącem gry w pakiecie?
             IT'S RAPE TIME!!!
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4888
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 23:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 15:09

ta miesiąc gry jest w pakiecie, i można kupić grę przez steam (co tez jest sporym plusem). Chociaż mimo kupna przez steam, to i tak jest się przekierowanym na stronę square-enixu.

end-game'owe instancje to głównie dwa typy:
1. instancje na 4 osoby tak samo jak przez całą resztę gry, ale trudniejsze
2. triale (wyzwania) - miejsca gdzie zamiast przechodzić przez całe instancje, walczysz w 8 osób na jednego bossa. (zwykle 2 healerów, 2 tanków, 4dps) W sumie to moja ulubiona część gry, bo wymaga dużego zgrania drużyny i ogarniania szybko zmieniającej się sytuacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1751
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 13:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 15:12

Jakie są proporcje tych 4/8/24 instancji?
             IT'S RAPE TIME!!!
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4888
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 23:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 15:16

co masz na myśli mówiąc proporcje?

Jeżeli chodzi o podział osób to jest to zwykle:
4 - tank, healer, 2dps
8 - 2xTank, 2xHealer, 4xdps. Czasami tylko 1 tank.
24 - 6xTank, 6xHealer, 12xdps. Czasami 3 tanków, ale też zależy od rajdu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1751
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 13:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 15:19

Chodziło mi bardziej o to jakie instancje przeważają w ilości od innych.
Nie ukrywam że dużo lepiej bym spojrzał na tę grę jeśli by się okazało że te z mniejszym wymogiem graczy (4/8) by przeważały ilościowo nad tymi dużymi. (24)
Granie ze znajomymi > Granie z pugiem.
             IT'S RAPE TIME!!!
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4888
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 23:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 15:21

tych 24 nie ma prawie w ogóle, jest ich niedobór.
4 osobowych jest najwięcej.
8 osobowe to głównie triale o których wcześniej wspominałem.
Ostatnio edytowano 9 lis 2016, o 18:41 przez Raionek, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1751
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 13:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Następna strona

Powrót do Gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron