Final Fantasy XIV - general

O grach innych niż Touhou

Final Fantasy XIV - general

Postprzez Akizu » 9 lis 2016, o 13:26

Na rynku jest cała masa MMO. Wiele z nich zapowiadało się dobrze, ale później wyszło inaczej. Mi dobrego MMO brakuje już od dłuuuugiego czasu. Tera była fajna zaraz po premierze, ale z kolejnymi patchami zrobili z niej Easy-modo, z wyzwaniami jedynie dla graczy na max lvlu. Przez tą samą przypadłość umarły wcześniejsze mmo w które grałem (Lineage 2 i Aion). Blade & Soul już na starcie było easy-modo nastawione na szybkie wbicie max lvlu, a później skupiające się głównie na pvp. Chyba wszystkie koreańskie produkcje tak kończą. W większości tych gier crafting i handel są martwe poza drobnymi wyjątkami, bo wszelki użyteczny ekwipunek dostaje się z questów albo bossów i najczęściej jest bind-on-pickup. Ostatnio z paroma osobami zacząłem grać w Vanilla Wowa, ale jakoś uniwersum Warcrafta nigdy nie było mi bliskie. Do tego jest to stare mmo z nudnym systemem walki i brzydkimi postaciami (Gdzie moje lisie/kocie/jakiekolwiek ładne dziewczynki? Czemu moja postać wygląda jak gówno?).

W Final Fantasy XIV grałem przez jakiś tydzień zdaje się na jakiejś otwartej becie gdy ta gra pierwotnie wyszła. Graficznie było bardzo ładnie. Walki były (przynajmniej na niskich lvlach) bardzo powolne i monotonne. Gra zebrała też wtedy całą masę złych opinii.
Jeśli dobrze pamiętam to SquareEnix nie robiło tej gry bezpośrednio tylko przez jakiegoś koreańskiego podwykonawce (Czy może jakąś ekipę Square w Korei?). W każdym razie wyszło słabo.

Na szczęście po jakimś czasie zorientowali się że gra jest do dupy i stwierdzili że trzeba coś z tym zrobić. Po paru miesiącach serwery zamknęli, ale zrobili to z klasą. Nastała wielka katastrofa, przedstawiona na dobrze zrobionym cinematicu.


Minęło trochę czasu i gra powróciła w nowej odsłonie. Obecne opinie są bardzo dobre. System klas jest bardzo ciekawy, bo nasza klasa zależy od zaekwipowanej broni i możemy ją w każdej chwili zmieniać. Każdą klasę levelujemy osobno, przy czym klasy do craftingu i gatheringu są traktowane tak samo jak klasy bojowe. Nie ma limitu klas dla postaci więc na upartego można mieć wszystkie dostępne klasy na 1 postaci (oczywiście wyexpienie wszystkich klas trwało by wieki). Ciekawy system działa na instancjach: nawet mając wysoki lvl możemy chodzić na niskolevelowe instancje, ale nasze staty są wtedy obniżane tak aby odpowiadały poziomowi instancji. Tak więc nawet mając max lvl możemy pójść na instancje z niskolevelowym znajomym i nie zrobi się przez to easy-modo. Gra ma bardzo duży nacisk na fabułę, przez co jest sporo fablularnych questów i mini instancji które trzeba zrobić solo i ich ukończenie jest konieczne aby uzyskać dostęp do kolejnych obszarów. Są dość częste updaty które dodają kolejne rozdziały fabuły oraz nowe instancje. Gra jest Pay2Play.
Widziałem dużo recenzji obecnych mmo i wszystko wskazuje na to że Final Fantasy XIV jest obecnie najlepszym mmo na rynku.

Grał ktoś? Ma ktoś jakieś opinie? Zamierza grać?
Nyahahahaha~! ><^_^><
Avatar użytkownika
Akizu
True Administrator
 
Posty: 235
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 14:46

Jak ktoś ma zamiar grać niech wbija na serwer "Lich". Gram tam razem z Archim aktualnie.

Grałem kiedyś i wróciłem do tej gry (w sumie wczoraj). Ogólnie najlepsze MMO jakie kiedykolwiek wyszło. WoW przy tym jest jak tetris - nie ma porównania jeżeli chodzi o fabułę, gameplay, grafikę, WSPARCIE KONTROLERA. Wszystko w sumie. FFXIV jest o tyle lepszy, że nawet nie wiem czemu porównuję to do wowa... Chyba tylko dlatego, że tu w wowa ludzie grają :v

Jeżeli ktoś ma zamiar kupić tę grę, polecam nie kupować dodatku. Zanim się dojdzie do kontentu z dodatku można spędzić w tej grze śmiało kilka miesięcy.
Sam grałem w tę grę łącznie jakieś pół roku i jeszcze nie zrobiłem wszystkiego co oferuje gra bez dodatku (nadal zostało mi kilka nie skończonych Raidów które są zajebiste).

Mogę się dzielić z ludźmi wsparciem, możemy biegać razem na insty (nawet początkowe), mogę dodać do gildii w której nikogo nie ma... Zapraszam i zachęcam wszystkich do gry.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1632
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 15:19

-Ile jest klas?
-Jakie są rasy?
-Czym się różnią?
-Ile kosztuje gra?
-Czy jest abonament?
-Czy można kupować najsilniejsze eq. od innych graczy czy gra wymusza by samemu go zdobyć poprzez udział w instancjach i raidach?
-Na ilu graczy są instancje?
-Na ilu graczy są raidy?
-Czy gra jest tak zoptymalizowana by poszła na komputerach średniej jakości?














>gdy spotkasz kogoś z kijem w dupie
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4675
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 15:58

1.
bodajże 9 klas początkowych (walczących), 3 klasy zbierające (mining te sprawy) i chyba z 10 od craftingu (nie chciało mi się liczyć). W tej grze nie ma profesji, są tylko klasy.
Na jednej postaci można grać wszystkimi klasami, niektóre klasy też między sobą mogą się niektórymi skillami wymieniać.
2. Chyba z 5 ras jest, ale i tak wybierasz tylko: Miqo'te, lub Lalafell. Miqo'te jak chcesz podniecać się na widok postaci, Lalafell jak chcesz mieć zabawną postać.
3. Rasy różnią się w sumie tylko wyglądem. Więc nie ważne jaką rasę wybierzesz, nie masz żadnych "raciali" które wpływałyby na twój wybór. Liczy się tylko wygląd.
4. ~10eur bez dodatku, 30eur dodatek. Dodatek warto kupić na starcie tylko jeżeli mocno interesuje cię któraś z klas z dodatku (lub rasa pół-smoków, jest nawet elo)
5. abonament około 40-50zł miesięcznie. Wg mnie to fest mało jak za ilość frajdy jaką daje ta gra.
6. Ekwipunek z craftingu można kupować. Dropionego i z questów się nie da. Ma się więc dostęp do kupna dobrych przedmiotów, ale nie najlepszych.
7-8. instancje są głównie na 4 graczy, w późniejszym etapie są jeszcze trudniejsze na 8 osób. Są też na 24 osoby, ale ich się praktycznie w ogóle nie robi.
8. Jak się mocno obniży detale to pójdzie. Jest opcja odpalenia na directx9 dla słabszych komputerów i na directx11 dla mocniejszych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1632
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 16:02

Opis wygląda dobrze. Zwłaszcza ten part z instancjami, choć najbardziej mnie interesują te z end-game'u. Czym mniejsza ilość graczy na instancje tym lepiej bo twoja rola jest istotniejsza. Zawsze gardziłem instancjami na 40-u graczy.
Gorzej z abonamentem bo dość słabo u mnie z sytuacją finansową. Rozumiem że zakupienie podstawki wiąże się z miesiącem gry w pakiecie?














>gdy spotkasz kogoś z kijem w dupie
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4675
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 16:09

ta miesiąc gry jest w pakiecie, i można kupić grę przez steam (co tez jest sporym plusem). Chociaż mimo kupna przez steam, to i tak jest się przekierowanym na stronę square-enixu.

end-game'owe instancje to głównie dwa typy:
1. instancje na 4 osoby tak samo jak przez całą resztę gry, ale trudniejsze
2. triale (wyzwania) - miejsca gdzie zamiast przechodzić przez całe instancje, walczysz w 8 osób na jednego bossa. (zwykle 2 healerów, 2 tanków, 4dps) W sumie to moja ulubiona część gry, bo wymaga dużego zgrania drużyny i ogarniania szybko zmieniającej się sytuacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1632
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 16:12

Jakie są proporcje tych 4/8/24 instancji?














>gdy spotkasz kogoś z kijem w dupie
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4675
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 16:16

co masz na myśli mówiąc proporcje?

Jeżeli chodzi o podział osób to jest to zwykle:
4 - tank, healer, 2dps
8 - 2xTank, 2xHealer, 4xdps. Czasami tylko 1 tank.
24 - 6xTank, 6xHealer, 12xdps. Czasami 3 tanków, ale też zależy od rajdu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1632
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Kamruz » 9 lis 2016, o 16:19

Chodziło mi bardziej o to jakie instancje przeważają w ilości od innych.
Nie ukrywam że dużo lepiej bym spojrzał na tę grę jeśli by się okazało że te z mniejszym wymogiem graczy (4/8) by przeważały ilościowo nad tymi dużymi. (24)
Granie ze znajomymi > Granie z pugiem.














>gdy spotkasz kogoś z kijem w dupie
Avatar użytkownika
Kamruz
Bunbunmaru Reporter
 
Posty: 4675
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:

Re: Final Fantasy XIV - general

Postprzez Raionek » 9 lis 2016, o 16:21

tych 24 nie ma prawie w ogóle, jest ich niedobór.
4 osobowych jest najwięcej.
8 osobowe to głównie triale o których wcześniej wspominałem.
Ostatnio edytowano 9 lis 2016, o 19:41 przez Raionek, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 1632
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Następna strona

Powrót do Gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron