[Touhou RPG] Offtop

Tu rozgrywamy forumowe sesje RPG.

Moderatorzy: Cthulhoo, rTec, Raionek, Zhearrimst, Kamruz

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez adzi » 12 lip 2018, o 11:45

co do kwestii rosnących kosztów statsów - tu się czai pułapka, mianowicie syndrom Linear Build, Quadratic XP: zasadniczo chodzi o to, że gdy tworzenie postaci będzie opierało się na prostym rozdaniu punktów w zamierzone staty, a dopiero rozwój postaci będzie wymagał większych ilości XP to zwiększania już większych statów, to wyjdzie system, który będzie promował robienie absurdalnie, nienaturalnie wyspecjalizowanych retardów na start, którzy potem będą bardzo szybko łatać luki w swoich zdolnościach, ostatecznie będąc w sumie bezwzględnie silniejszymi postaciami po relatywnie niewielkiej ilości zdobytego XP. Taki jeden system RPG, Exalted (gdzie w założeniu wszystkie typowe postaci graczy są przekoksami na miarę postaci grywalnych Touhou i final oraz ex bossów, na starcie), się na to mocno nadział.

Z drugiej strony konieczność wyliczania takich kosztów i odpowiedniego point-buya na samym starcie będzie raczej skomplikowane. Dlatego odradzam robienie rewolucji.
Avoiding being cryo-frozen with some English beef since 2015.
Obrazek
Avatar użytkownika
adzi
 
Posty: 1324
Dołączył(a): 12 mar 2015, o 10:47
Lokalizacja: Village of Łąkociny.
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 12 lip 2018, o 17:32

Cthulhoo napisał(a):1). Bo daje z góry wytyczone granice. Postac może miec max x danego statu i ani odrobinę więcej.

Nie do końca. Więcej może być uzyskane przez dodatkowe "buffy". Efekty jedzenia, buffy od innych postaci, mikstury. 9 jest fizycznym limiterem możliwym do uzyskania "ot tak".
Cthulhoo napisał(a):2). Daje on przejebany w kosmos retard factor i wręcz premiuje bycie wyspecjalizowanym upośledem, który nie potrafi podetrzec sobie dupy, ale znukuje pół SDMu jednym atakiem. Ten system wspiera skrajności i pozwala wiwindowac sobie power lvl na starcie plus daje zbyt wielką przewagę nad zrównoważonymi buildami.

Też nie prawda. Poziom "1" w dowolnej statystyce oznacza "zwyczajnego człowieka". Co znaczy, że każda postać będzie zwyczajnym człowiekiem w niemal każdej dziedzinie +lepsza w kilku innych dziedzinach. Każdy będzie herosem (jak to w toho), lecz nikt nie będzie bez wad (każdy będzie miał swoje słabsze strony lecz wciąż będzie normalny).
Cthulhoo napisał(a):3). Skoro zaczynam grę jako najpotężniejszy mag w Gensokyo, to po chuj mam grac i rozwijac postac? A ten system na to pozwala. Czyli wbic max w danej dziedzinie, a potem nie miec, jak się rozwijac.
Ile sesji zagrałeś? Grasz sesję przez 3-6 miesięcy tylko po to by dostać kilka punktów czy po to by się przy niej bawić? Ten system zakłada stworzenie natychmiast postaci którą będziemy się dobrze bawić. Z możliwością rozwoju.
Cthulhoo napisał(a):4). Limit kart zaklęc jest imho zbyt sztywny. Powinna istniec opcja zwiększenia tego limitu wraz z rozwojem postaci, lub też inne podejście do tegoż limitu, żeby karty wyższopoziomowe nie stanowiły ataków wszystko albo nic.

Tak. Podstawowo 5 kart zaklęć. Można co sesję dodawać dodatkowe. Wiadomo, rozwój postaci.

Za to twoje propozycje:
Cthulhoo napisał(a):1). Zostawic mniej więcej mechanizm obecnych statystyk, tylko zmniejszyc je 10-krotnie.

Czyli nie zmienić nic.
Cthulhoo napisał(a):2). Wprowadzic system stopniowania kosztów expa
Czyli nie zmienić nic poza innym określeniem dodawania w statystyki. Zamiast punktów, exp.
Cthulhoo napisał(a):3). Wprowadzic nagrody w trakcie przygody, a nie tylko pod jej koniec. Czyli wszelkie walki, starcia, czy też spełnienie pośrednich, checkpointowych warunków mogą dawac expa natychmiastowo, a nie po x czasie, przez co gracz mógłby poczuc progres już podczas trwania samej sesji, a nie czekac długie miesiące, żeby dostac cokolwiek.
Właściwie to już to robiłem w ostatniej sesji.
Cthulhoo napisał(a):4). Dodac większą swobodę przy rozdawaniu nagród, czyli wspomniany wcześniej exp. Bo aktualnie: skończyłem przygodę, rozdałemstatystyki, ale czy moja postac się rozwninęła zależy tylko od widzimisię GMa, czyli czy coś da, czy nie da. Ale powiedzmy, że postanowiłem poznac nową dziedzinę magii, czy nauczyc się czegoś nowego.
To w sumie też już robiłem. MG raczej ma wolność co do tego.


Nie chciałbym pozostawić wszystkiego tak jak było.
Bo gracz posiada powiedzmy 50 w siłę. I się zastanawia: Co to w ogóle znaczy?
Jeden mg mu powie, że jest w stanie przenosić skały z taką siłą. Drugi mu powie, że ledwo uniesie miecz. Bo po prostu jak nie ma ustalonego konkretnie ile na co pozwala, tak na prawdę statystyki gówno dają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2062
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 12 lip 2018, o 18:16

Raionek napisał(a):Nie do końca. Więcej może być uzyskane przez dodatkowe "buffy". Efekty jedzenia, buffy od innych postaci, mikstury. 9 jest fizycznym limiterem możliwym do uzyskania "ot tak".

I? To dalej jest górna granica, którą de facto możesz osiągnąć na start. W DDekach takie coś mogło przejść, bo maksymalna statystyka nie implikowała bycia najlepszym w danej dziedzinie z powodu bonusów za kolejne poziomy. Natomiast czy my tu chcemy wprowadzać umiejętności czy też bonusy za poziomy? Chyba raczej nie.

Raionek napisał(a):Też nie prawda. Poziom "1" w dowolnej statystyce oznacza "zwyczajnego człowieka". Co znaczy, że każda postać będzie zwyczajnym człowiekiem w niemal każdej dziedzinie +lepsza w kilku innych dziedzinach. Każdy będzie herosem (jak to w toho), lecz nikt nie będzie bez wad (każdy będzie miał swoje słabsze strony lecz wciąż będzie normalny).

Wali mnie, co to oznacza w założeniach, interesuje mnie, co to oznacza z punktu widzenia systemu. A oznacza to tyle, że premiujemy tworzenie drużyny składające się z samych Megumin. Aż chciałbym zagrać na takiej sesji, gdzie biorę przejebanego maga z przejebanym AoE i każdą walkę rozgrywam w ten sam sposób, czyli przez odpalenie atomówki.

Raionek napisał(a):Ile sesji zagrałeś? Grasz sesję przez 3-6 miesięcy tylko po to by dostać kilka punktów czy po to by się przy niej bawić? Ten system zakłada stworzenie natychmiast postaci którą będziemy się dobrze bawić. Z możliwością rozwoju.

A co rozumiesz pod pojęciem dobrej zabawy? Bo dla mnie możliwość osiągnięcia maxa na starcie całkowicie pozbawia zabawę jakiegokolwiek sensu. Tak samo jak granie totalnym gównem, które ma problem ubiciem szczura z zespołem downa. Aby dobrze się bawić, wystarczy dać graczom więcej środków od początku (więcej KP, mniej restrykcyjne zasady ich stosowania), a nie dać im poczucie mocy poprzez wywindowane w kosmos statystyki, które mają oznaczać tyle, że mam moc na poziomie Yukari od samego początku.

Raionek napisał(a):Tak. Podstawowo 5 kart zaklęć. Można co sesję dodawać dodatkowe. Wiadomo, rozwój postaci.

Ja jednak byłbym za tym, żeby na starcie dać możliwość użycia paru słabszych i jednej silniejszej, a nie to albo to.

Raionek napisał(a):Czyli nie zmienić nic.

W obecnej formie nie ma tak drastycznych przeskoków, plus dalej mamy możliwość przebicia sufitu, co twój system akurat blokuje. Natomiast trzeba popracować nad unifikacją statystyk i ich doprecyzowaniem, a nie nad zmianami samych cyferek, bo tak naprawdę nie ma znaczenia, czy 1 to przeciętność, czy też 10. Zażne, co za tymi liczba,i się kryje i jak je GMowie interpretują, czyli kluczowe jest tutaj doprecyzowanie opisów.

RaioneK napisał(a):Czyli nie zmienić nic poza innym określeniem dodawania w statystyki. Zamiast punktów, exp.

Nie prawda. Exp nie ogranicza nas to samych statystyk i można za niego również nabywać inne rzeczy, jak karty zaklęć, czy jakieś pasywki itepe. Innymi słowy: dzięki niemu sam gracz ma większą swobodę przy rozwoju postaci.

Raionek napisał(a):To w sumie też już robiłem. MG raczej ma wolność co do tego.

Minąłeś punkt. Wali mnie to, czy GM ma wolność. Interesuje mnie to, żeby ja jako gracz miał większa wolność i swobodę w kształtowaniu progresu mojej postaci. A opcja, kiedy mam do wyboru:
-> liczyć na zgodę GMa,
-> po prostu wydać expa i coś mieć
Wolę drugą opcję. bo nie jestem w tedy zdany na czyjeś widzimisię.
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2707
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 12 lip 2018, o 18:34

Przeczytałem, chciałem odpisywać. Ale wszystkie praktycznie twoje kontrargumenty to bullshit. Jak gdybyś w ogóle nie przeczytał lub nawet nie próbował przemyśleć mojej propozycji.
Uznam więc, że po prostu "jesteś na nie i chuj".
Nie chce mi się kłócić. Agree to disagree.

Osobiście uważam, że mój system jest idealnie dopasowany do uniwersum, oraz zapewniłby wszystkim równy poziom rozrywki. Ale nie to nie, lepszego pomysłu nie mam na ten moment.

Jeżeli jesteś w stanie DOKŁADNIE doprecyzować co ile daje jaka statystyka przy obecnym "nieograniczonym" systemie. Powodzenia. Ja uważam, że system trzeba przebudować całkowicie, bo aktualny można by tak właściwie wyjebać do śmieci. Jest absolutnie absurdalny w tym, że nie daje graczom nic. Dodajesz w to a nie wiesz za chuj co to w ogóle robi. Twój gm niby wie, ale gracz zostaje bez wiedzy o większości rzeczy do samego końca.

-> liczyć na zgodę GMa,
-> po prostu wydać expa i coś mieć
Wolę drugą opcję. bo nie jestem w tedy zdany na czyjeś widzimisię.
Implikowanie, że przy aktualnym systemie (lub po twoich "zmianach") te "coś" w ogóle "coś" tobie da.

Jeżeli ustawisz system tak, by gracze wiedzieli ile siły/szybkości/zręczności/energii faktycznie daje, bez wątpliwości by gracz znał swoje możliwości - wtedy twój pomysł chętnie poprę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2062
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Kamruz » 12 lip 2018, o 18:49

Może źle zrozumiałem, ale chyba Ktulowi właśnie o to chodzi, by doprecyzować co obecne statystyki robią + podzielić je o 10 dla lepszych obliczeń.
Kwestia taka, że on nie chce by promować skrajności, gdzie gracz może stworzyć dosłownie Megumin na samym early-game.

Na razie nie chce mi się dyskutować jak te staty mają wyglądać, bo dyskusja zmierza w bardzo złym kierunku, więc zarzucę propozycją co do Kart Zaklęć:
- Zrobić tak jak w Soku.

Gracz ma określoną ilość KZ, a zarazem ilość slotów w "decku". Karty byłyby poziomem od 1 do 5, a ilość poziomów by oznaczała ile dana karta zabiera slotów. Inteligencja by wpływała na ilość slotów, a ilość kart byłaby nagradzana przez GMa. (albo co X leveli, jeśli by wprowadzić system expa)
Sloty w decku by się regenerowały co większy odpoczynek postaci. (ilość mógłby określać GM/mogłaby zależeć od jakiejś statystyki jak Siła Woli)
Dałoby to graczowi dużą możliwość kombinacji. Mógłby wypełnić sporą część talii konkretną kartą, albo mógłby zrobić misz-masz wszystkiego po trochu. Inteligencja byłaby czynnikiem, który by nie został totalnie olany przez fizyczne postacie, a przerobienie decku mogłoby być możliwe przy resecie akcji, co by jeszcze bardziej dało możliwość kombinowania i dostosowania się do sytuacji.
No i co dla mnie najważniejsze, nie miałbym w końcu oporów z używaniem Kart Zaklęć, z obawy że zaraz nie będę miał jak walczyć z braku energii. Perspektywa braku kart nie przeraża mnie tak bardzo jak perspektywa braku ruchu, czy czegokolwiek. W dodatku połączenie energii i wytrzymałości będzie mieć jeszcze więcej sensu, a taki system nie byłby sprzeczny z kanonem.
Avatar użytkownika
Kamruz
Convictor Yamaxanadu
 
Posty: 5245
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:
EoSD Clear EoSD Normal EoSD Hard

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 12 lip 2018, o 19:17

Proszę:
Siła daje 10kg/20kg* udźwigu za każdy punkt
*Pierwsza wartość oznacza ile możesz przenieść, a druga ile unieść.
Szybkość pozwala przebiec 6 metrów na rundę walki (przyszłościowe 6 sekund) za każdy punkt w statystyce.
Zręczność: 5 zręczność przeciętnego człowieka/10 sprawność na granicy ludzkich umiejętności/15 bardzo zręczny youkai/20+ jebany Neo z Matrixa
Energia: jak już pisałem, jestem za ograniczeniem liczby statystyk od samego początku.

Kamruz napisał(a):Może źle zrozumiałem, ale chyba Ktulowi właśnie o to chodzi, by doprecyzować co obecne statystyki robią + podzielić je o 10 dla lepszych obliczeń.
Kwestia taka, że on nie chce by promować skrajności, gdzie gracz może stworzyć dosłownie Megumin na samym early-game.

Bingo. Bo zmiana samych numerków kupkę daje, zwłaszcza, że ile podniesie kilo przeciętny człowiek? 20? 50? 100? 150? Przeciętny człowiek to wartość równie precyzyjna, co w chuj stąd i jeszcze w z pizdę dalej. Niby wiadomo, o co chodzi, ale za tym nie kryje się żadna liczba.

Co zaś dawania limitów KZ w zależności od inta, to mam mieszane uczucia, gdyż premiuje to magiczne buildy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2707
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 12 lip 2018, o 19:35

Kwestia taka, że on nie chce by promować skrajności, gdzie gracz może stworzyć dosłownie Megumin na samym early-game.

A to jest tu jakiś mid-game albo end-game. Jak większość graczy zagrało 1-3 sesje po czym zmieniło postać?
I co jest złego w zrobieniu one-hit-nukera? Jeżeli ktoś chce tym grać, to czemu mamy mu zabraniać? Jest to w większości nonsensowne posunięcie lecz jak ktoś chce tak grać to może.
Od samego początku zamysłem tych sesji było nie ograniczanie graczy. Danie im możliwości jak największego wyboru by mogli wymyślić postać taką jakiej pragną.

Inteligencja by wpływała na ilość slotów
Myślałem o tym i tego bym nie popierał. Bo postacie czysto fizyczne byłyby zmuszane do dodawania w int w celu zwiększenia ilości kart. A przecież karty zaklęć mogą zadawać czysto fizyczne efekty.
Nie chcę zmuszać graczy do dodawania w int czy cokolwiek jako przymus. Katy zaklęć powinny być dobrem dostępnym dla każdego, bo inaczej to równie dobrze staty mogłyby być rozdawane automatycznie przy levelu jak ff - bo chcemy by ludzie dodawali w konkretną rzecz.

> Proponuję jak już chcecie "staty z levelem", aby co określoną ilość poziomów każdy równo otrzymywał karty zaklęć.

Siła daje 10kg/20kg* udźwigu za każdy punkt

Co znaczy, że przy 100 punktach (co jest równowarte po zmianach, aktualnemu 1000 punktów. Czyli w chuj.) - gracz będzie w stanie podnieść ledwie tonę. To tyle co Pudzianowski może nawet podnieść, zwykły człowiek. A tutaj super wyexpiony youkai ledwie da radę.
Szybkość pozwala przebiec 6 metrów na rundę walki (przyszłościowe 6 sekund) za każdy punkt w statystyce.

Rundy walki trwają różną ilość czasu. Dla przykładu w trakciej jendej sesji tura kamruza miała trwać dokładnie trzy sekundy, bo tyle miał czasu na wykonanie ruchu. W innych przypadkach w trakcie walki gracz porusza się różnie. Ponad to prędkość lotu i prędkość biegu jest przecież różna. No i trzeba uwzględnić zmęczenie.
Zręczność: 5 zręczność przeciętnego człowieka/10 sprawność na granicy ludzkich umiejętności/15 bardzo zręczny youkai/20+ jebany Neo z Matrixa

Mam pomysł, a może wszystkie statystyki ustawimy z takimi 5-10-15-20? Oh czekaj, dokładnie na tym opiera się system który napisałem i go negowałeś.
Po co ktoś miałby dodawać więcej niż "20", jak daje to już poziom neo z matrixa? Można uznać to za limit, więcej nie jest nikomu potrzebne.


Also, "przeciętny człowiek" nie jest w 100% dokładny. Jednak świetnie przybliża wartość. Wyobrażasz sobie zwykłego dorosłego człowieka. Nawet i wojskowego. Ile jest w stanie podnieść, przebiec. I wyobrażasz to sobie w zwiększonej ilości. Do sesji storytellingowych gdzie nie używasz kości, jest to wystarczające przybliżenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2062
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 12 lip 2018, o 20:03

Raionek napisał(a):Co znaczy, że przy 100 punktach (co jest równowarte po zmianach, aktualnemu 1000 punktów. Czyli w chuj.) - gracz będzie w stanie podnieść ledwie tonę. To tyle co Pudzianowski może nawet podnieść, zwykły człowiek. A tutaj super wyexpiony youkai ledwie da radę.

A widziałeś, żeby Pudzian poruszał się swobodnie z tą toną? Zarzucił sobie ciężarówkę na klatę i spacerował, jakby nigdy nic? A na tym właśnie w RPG polega udźwig. Więc argument nietrafiony. Innymi słowy: osoba z siłą na 20 bierze 200 kilo do plecaka i idzie na spacer po górach bez odczuwania efektów przeciążenia.

Raionek napisał(a):Rundy walki trwają różną ilość czasu. Dla przykładu w trakciej jendej sesji tura kamruza miała trwać dokładnie trzy sekundy, bo tyle miał czasu na wykonanie ruchu. W innych przypadkach w trakcie walki gracz porusza się różnie. Ponad to prędkość lotu i prędkość biegu jest przecież różna. No i trzeba uwzględnić zmęczenie.

To sprawdź sobie wartość w nawiasie i sobie policz, bo dostałeś wartość czasu, więc to jest czepianie się dla czepiania się. A jak chcesz, to masz
Speed = (zm√(x)*msp/rn)/s
*zm - współczynnik zmęczenia (w skali od 1 do 2)
*msp - modyfikator sposobu poruszania się (od 0,5 podczas pływania do 1,5 podczas lotu)
*rn - rodzaj nawierzchni
Ten wzór odpowiada na wszelkie twoje pytania, a nawet te, których nie zadałeś.

Raionek napisał(a):Mam pomysł, a może wszystkie statystyki ustawimy z takimi 5-10-15-20? Oh czekaj, dokładnie na tym opiera się system który napisałem i go negowałeś.

Proponuję się uspokoić, przeczytać jeszcze raz, a jak to nie pomoże, to nauczyć się czytać ze zrozumieniem.

Raionek napisał(a):Po co ktoś miałby dodawać więcej niż "20", jak daje to już poziom neo z matrixa? Można uznać to za limit, więcej nie jest nikomu potrzebne.

Ponieważ d(x)+20 ma gorszą średnią od d(x)+21. Proste

Raionek napisał(a):Also, "przeciętny człowiek" nie jest w 100% dokładny. Jednak świetnie przybliża wartość.

Według moich znajomych przeciętny człowiek może przenieść od 30 do 150 kilogramów bez odczuwania efektów przeciążenia. Czyli Suika jest w stanie przenieść od 270 do 1350 kg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2707
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Kamruz » 12 lip 2018, o 20:08

Cthulhoo napisał(a):Co zaś dawania limitów KZ w zależności od inta, to mam mieszane uczucia, gdyż premiuje to magiczne buildy.
Owszem. Ale Warrior też potrzebuje KZ, a skoro będzie mieć inteligencje, to kto mu zabroni wzmacniać swoje fizyczne zdolności jakimiś elementami czy czymkolwiek nienaturalnym? Albo wykorzystanie jej do skomplikowanych ataków? Warriorzy też potrafią robić nie-ludzkie ataki w świecie fantasy. Np. wbicie ostrza w ziemię, z której wyrasta X kopii wbijające się w przeciwników. Kto zabroni też skilli, które wzmocnią "z jakiegoś powodu" to co zazwyczaj robi?

Raion napisał(a):A to jest tu jakiś mid-game albo end-game. Jak większość graczy zagrało 1-3 sesje po czym zmieniło postać?
Może byłby, gdyby wymiana paru zdań z NPC nie zajmowała dwóch tygodni przy systematycznych odpisach. Większość sesji umarła, bądź nigdy się nie skończyła tak jak było to planowane, bo graczom się najzwyczajniej odechciewało grać przez wypadnięcie z rytmu i znudzenie się brakiem tempa.

Raion napisał(a):I co jest złego w zrobieniu one-hit-nukera? Jeżeli ktoś chce tym grać, to czemu mamy mu zabraniać? Jest to w większości nonsensowne posunięcie lecz jak ktoś chce tak grać to może.
Mi by się nie chciało robić sesji dla takiego gracza, gdzie walka by nie miałaby żadnego sensu, niezależnie czy by wygrał czy przegrał, a dostosowywanie całokształtu tylko dlatego, że ktoś jest żywą skrajnością, byłoby ograniczaniem GMa, w zamian za brak granic dla gracza.
Do tego dodajmy fakt, że jeśli masz jakiś cel, to do niego dążysz. Jeśli człowiek spełni go szybko i nie ma jak dalej go rozwijać, to najzwyczajniej mu się odechciewa. A jak nie jemu, to GMowi, bo prowadzenie skrajności takie fajne.

Raion napisał(a):Myślałem o tym i tego bym nie popierał. Bo postacie czysto fizyczne byłyby zmuszane do dodawania w int w celu zwiększenia ilości kart. A przecież karty zaklęć mogą zadawać czysto fizyczne efekty.
Inteligencja ludzka wpływa na moc obliczeniową. Moc obliczeniowa nie dotyczy tylko rzeczy związanych z matematyką, czy zrozumieniem otaczającego nas świata. Żeby człowiek mógł wykonać ruch, jego mózg musi przetworzyć wszystkie czynniki związane z tym ruchem, następnie wysłać je do poszczególnych części ciała, by te mogły wykonać nadaną im komendę. W skrócie: inteligencja wpływa też na aspekty czysto fizyczne. Tak więc Warrior też potrzebuje inteligencji, jeśli chce zapoznać się z jakimiś skillami, które wzmocnią jego walkę. Chciałbyś boosta do kontrataków pocisków mieczem? Twoje 5 inteligencji nie wystarczy, by mózg mógł przetworzyć to wszystko na czas! A może chciałbyś skilla, który nagle wzmacnia twoją siłę fizyczną na jakiś czas? Potrzebujesz większej inteligencji, byś mógł zdjąć ograniczenia nałożone przez twój mózg. (hurr durr tylko 10% twojej faktycznej siły)
Do tego można dodać faktycznie jakieś elementy nadnaturalne, które stanowią wzmocnienie twojej walki, choć walka opierać się będzie dalej na podstawowych założeniach nakurwiania z wielkiej maczugi.
Dla przykładu, który na pewno zrozumiesz:
- Gladiator nabiera inteligencji i staje się Paladynem wspomagającym się wiarą.
- Jakiś zwykły rycerz nabiera krawędzi i nagle wspomaga swoją walkę mieczem wewnętrznym mrokiem, który narodził się w nim po obejrzeniu Elfen Lieda.
- Jakiś typ nakurwiający z pięści jest fanbojem Dragon Balla i piekarstwa, więc nazwał się Monka i nakurwia z kamehamy za pomocą swojej energii Chi, w przerwie na wypierdalaniu ci gonga na ryj.
- Jakiś typ strzelający patykami nagle stwierdził, że nauczy się grać UN Owena. Suddenly to zaczyna dawać buffy podczas nakurwiania Volleyem.
itp.

Raion napisał(a):o znaczy, że przy 100 punktach (co jest równowarte po zmianach, aktualnemu 1000 punktów. Czyli w chuj.) - gracz będzie w stanie podnieść ledwie tonę. To tyle co Pudzianowski może nawet podnieść, zwykły człowiek. A tutaj super wyexpiony youkai ledwie da radę.
Dlatego proponuje by zrobić ten system expa i dokładnie go opisać.
Zakładanie że 20 levela siły daje 2x tyle co 10 levela siły jest faktycznie kiepskie jak na nasze uniwersum. Ale jeśli każdy level będzie wymagać więcej expa, to również skok "siły" danej statystyki będzie zauważalnie większy od poprzedniej. Taki system dalej będzie pozwalać na wyspecjalizowane postacie, a zarazem będzie skutecznie hamować, lecz nie blokować, gracza przed pójściem w Megumin. Tylko tutaj potrzeba by było dokładniejszego opisu różnic pomiędzy levelami, z podkreśleniem że statystyka sama w sobie wpływa na przysłowiowy/dosłowny "rzut kostką", tak jak i sam opis akcji.
Avatar użytkownika
Kamruz
Convictor Yamaxanadu
 
Posty: 5245
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:
EoSD Clear EoSD Normal EoSD Hard

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 12 lip 2018, o 20:34

Welp, zawsze można podejść schodkowo do wartości na przykład takiej siły, czyli:
lvle od 1 do 5: +10/20
od 6 do 10: +15/30
od 11 do 15: +20/40
od 16 do 20: +25/50

Czyli osoba z siłą na 10 może spokojnie nieść ciężary do 150, a z 20 do 500 kg, a, jak się uprze i wbije 30, 1050 kg.
Oczywiście progi schodków są do przedyskutowania i zostały podane tylko jako przykład.
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2707
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sesje RPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości