[Touhou RPG] Offtop

Tu rozgrywamy forumowe sesje RPG.

Moderatorzy: Cthulhoo, rTec, Raionek, Zhearrimst, Kamruz

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 12 lip 2018, o 20:57

Nie chce mi się już produkować więc powiem to tak.
Chcesz ktulu wprowadzać fizyczne wartości liczbowe w grze PBF gdzie:
1. System metryczny praktycznie nie istnieje. Sesje są czysto opisowe.
2. Zdolności postaci graczy lub npc mogą zrujnować wszystkie opisy statystyk.
3. Prawa fizyki w świecie gdzie czas/masa/energia mogą zostać dowolnie nagięte... Well…

Wciąż uważam, że to głupi pomysł. Podanie konkretnych możliwości postaci przy określonej liczbie statystyk jest znacznie rozsądniejsze.

Tak jak twierdziłem odpoczątku. Powodzenia z rozpisaniem wszystkich statystyk tak by się trzymało to kupy. Ocenię jak skończysz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Kamruz » 12 lip 2018, o 21:19

Raion napisał(a):Wciąż uważam, że to głupi pomysł. Podanie konkretnych możliwości postaci przy określonej liczbie statystyk jest znacznie rozsądniejsze.
Raion napisał(a):Wymagane 6 punktów aby móc trafić cel o dowolnej prędkosci przewidując jego trajektroję lotu.
Raion napisał(a):6 punktów pozwala na szybkie opuszczenie terenu w przypadku ze stycznością z większością ataków wielkoobszarowych (szybszy niż zdecydowana większość pocisków).


Co do opisu statystyk, to wiadomo że podstawowe założenia mogą zostać zakłócone przez wiele zewnętrznych czynników. Nawet twoje opisy by to tyczyło, więc nie rozumiem czemu zarzucasz coś takiego Ktulowi. Jeśli taka Juryooku od Adonisa wypierdoli zwiększoną grawitacją na ryj, to nagle postać będzie mieć problemy z udźwigiem 50 kilo, gdy może 500. Jeśli Suika rozpuści alkohol w powietrzu za pomocą jakiegoś oni-ustrojstwa, to twoja percepcja na 3 jakimś cudem nie pozwoli dostrzec wszystkich szczegółów wybranego obiektu.

Raion napisał(a):Znaczy zrobiłbym drobne zmiany w systemie kart zaklęć i statystyk by uczynić grę nieco lepszą.

W sensie:
- Statystyki stworzyć tak by konkretnie było wiadomo co ile daje. Na ile sobie może pozwolić gracz przy odpowiednich statystykach.
Raion napisał(a):Tak jak twierdziłem odpoczątku. Powodzenia z rozpisaniem wszystkich statystyk tak by się trzymało to kupy. Ocenię jak skończysz.

:whocarez:
Avatar użytkownika
Kamruz
Convictor Yamaxanadu
 
Posty: 5247
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:
EoSD Clear EoSD Normal EoSD Hard

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 12 lip 2018, o 21:40

Raionek napisał(a):1. System metryczny praktycznie nie istnieje. Sesje są czysto opisowe.

I właśnie dlatego gracze nie wiedzą, co im daje dana statystyka. A wprowadzenie systemu metrycznego, nawet jeśli byłoby rzeczą tylko umowną, to już przekłada się na wizualizację danej statystyki i gracz z siłą na 10 wie, że nie ma co liczyć na przeniesienie olbrzymiego głazu.

Raionek napisał(a):2. Zdolności postaci graczy lub npc mogą zrujnować wszystkie opisy statystyk.

Tak długo, jak wpływ tych zdolności będzie jednoznaczny, to nic to nie rujnuje. Dla przykładu: ktoś zwiększy siłę ciążenia dwukrotnie, lub czterokrotnie spowolni czas, to szybkie przeliczenie bazowych danych tyczących się optymalnej sytuacji nie stanowi problemu.

Raionek napisał(a):3. Prawa fizyki w świecie gdzie czas/masa/energia mogą zostać dowolnie nagięte... Well…

Wystarczy sprecyzować skalę tego nagięcia i po problemie. Dla przykładu: "widzisz, że twój przeciwnik przyśpieszył się dwukrotnie po użyciu tej KP", lub "Yukari sprawiła, że poczułeś się o połowę silniejszy."
I znowu pozostaje jedynie wymnożyć bazę przed odpowiednią zmienną i po problemie.

Raionek napisał(a):Wciąż uważam, że to głupi pomysł. Podanie konkretnych możliwości postaci przy określonej liczbie statystyk jest znacznie rozsądniejsze.

Ale system liczbowy to właśnie robi, tyle że bazuje na konkretnych wartościach, a nie na opisach słownych. Plus nie wszędzie można go zastosować, gdyż są statystyki o czysto opisowym działaniu, jak zręczność czy percepcja, zaś w przypadku konfrontacji mamy sytuację: przysłowiowy rzut vs przysłowiowy kontrrzut, czyli bezpośrednią konfrontację statystyk i dodatkowych czynników.

Raionek napisał(a):Tak jak twierdziłem odpoczątku. Powodzenia z rozpisaniem wszystkich statystyk tak by się trzymało to kupy. Ocenię jak skończysz.

A po co wszystkie? Tylko te, które dla lepszego zobrazowania da się przedstawić w poglądowych liczbach tyczących się normalnej sytuacji. Plus, jak pisałeś, jest tu dużo umowności + system powinien dążyć do prostoty i pewnych uproszczeń, bo inaczej utoniemy we wzorach pokroju:

Speed = (zm√(x*msp/rn))/s
*zm - współczynnik zmęczenia (w skali od 1 do 2)
*msp - modyfikator sposobu poruszania się (od 0,5 podczas pływania do 1,5 podczas lotu)
*rn - rodzaj nawierzchni
Ten wzór odpowiada na wszelkie twoje pytania, a nawet te, których nie zadałeś.

Które bardziej kojarzą się z jakąś grą mobilną na androida, a nie normalnym RPG, nawet tak złożonym mechanicznie jak D&D.

No i zaznaczam po raz kolejny: dodanie wartości liczbowych ma na celu zobrazowanie wartości danej cechy, a nie zmuszenie graczy do gry z kalkulatorem, bo nawet w papierowych RPGach podchodzę do tego na zdrowy rozsądek. Zaś podane przez ciebie przeszkody wymagają jedynie uwzględnienie danej zmiennej i po problemie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2708
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 12 lip 2018, o 22:40

Cthulhoo napisał(a):Ale system liczbowy to właśnie robi, tyle że bazuje na konkretnych wartościach, a nie na opisach słownych. Plus nie wszędzie można go zastosować, gdyż są statystyki o czysto opisowym działaniu, jak zręczność czy percepcja, zaś w przypadku konfrontacji mamy sytuację: przysłowiowy rzut vs przysłowiowy kontrrzut, czyli bezpośrednią konfrontację statystyk i dodatkowych czynników.

> Czyli nawet nie opiszesz wszystkich statystyk a tylko część "bo się nie da"? Widzisz, przy moim systemie dało się.
> Dlaczego narzekać na to, że masz opisy słowne, a nie konkretne wartości? Zwłaszcza w sesjach gdzie opisy słowne dają tobie obraz dosłownie wszystkiego?

No i wyobraź sobie sytuację praktyczną.
Dotyczącą siły:
"Możesz podnieść 500kg" - jak wyobrażasz sobie 500kg? Będziesz sprawdzał w Internecie ile waży przeciętna brzoza o wysokości 10 metrów aby być pewnym czy gracz może ją wyrwać z ziemi? Będziesz opisywał wagę każdej rzeczy którą chce gracz unieść lub zdobyć szukając wagę materiału z jakiego owy przedmiot jest zrobiony? Np. miecz ze stali nierdzewnej o długości 1,5m i szerokości 0,5m, grubości 5cm, ze zdobioną złotem rękojeścią. Ile to waży? Odpowiem - pewnie w chuj więcej niż myślisz (a może w chuj mniej? Nie wiem, sprawdź gdzieś).
W takiej sytuacji opisy które ja podawałem sprawdzą się dużo lepiej. Na sile 3 podniesiesz ten miecz i chuj. Na sile 6 na pewno wyrwiesz to drzewo i chuj.
Dotyczącą szybkości:
Obok ciebie ma wybuchnąć granat. Posiadasz 20 w szybkość. Próbujesz uciec od momentu gdy zauważyłeś, że granat wylądował obok ciebie. Statystyka pozwala tobie przemieścić się nagle ni stąd ni zowąt bez czasu reakcji i rozpędu o 30 metrów w ciągu sekundy (bo latasz). Gracz może się kłócić dowoli z mg, że mógł wykonać unik odlatując w sekundę na 30m "bo tak pisze w statystykach, tak szybki jestem".

Cthulhoo napisał(a):nawet w papierowych RPGach podchodzę do tego na zdrowy rozsądek

Spoiler:
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Kamruz » 13 lip 2018, o 18:36

Musiałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kamruz
Convictor Yamaxanadu
 
Posty: 5247
Dołączył(a): 1 paź 2014, o 00:36
Lokalizacja: Scarlet Warsaw Mansion
Achievementy:
EoSD Clear EoSD Normal EoSD Hard

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 13 lip 2018, o 20:31

Widzę wystarczyło wam podać sytuację praktyczną by skończyły wam się argumenty. :baka:
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 13 lip 2018, o 21:11

No dobra, Kamruz. tutaj masz takie szybkie opracowanie. A, jako, że wszystko jest w docsach, to można na bieżąco wprowadzać poprawki. Jeżeli chcesz uprawnienia do edycji, to daj mi maila na PW.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2708
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Raionek » 22 lip 2018, o 22:15

Widząc, że zrobiłeś ktulu zerowy progres w opisywaniu swojego "nowego systemu" w ciągu tego całego czasu, zastanawiam się czy nie negujesz mojego pomysłu tylko po to by celowo spowolnić i dobić forumowe sesje.
:sonanoka:

Dla mnie opisanie pełnego systemu do tych sesji nie zajęłoby raczej więcej niż dzień (tą drobną wersję z wcześniej opisałem w jakąś godzinę, a była bardziej konkretna niż to twoje coś), więc po prostu zastanawiam się dlaczego tak długo ci schodzi.
Bo miałem nadzieję, że to co aktualnie opisałeś to nie jest już wszystko?
Obrazek
Avatar użytkownika
Raionek
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 14:33
Lokalizacja: Senkai
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez rTec » 14 sie 2018, o 18:52

Cześć,

Ja chciałem tylko powiedzieć, że założeniem "systemu" który zrobiłem na poczekaniu w 15 minut parę lat temu był niemal czysty storytelling, gdzie statystyki miały dać jakieś odzwierciedlenie w tym w czym postać jest dobra, w czym kiepska (100% to przeciętne dla człowieka w Gensokyo, który to jednak jest dalej silniejszy od przeciętnego youkai - a przynajmniej takie założenie dałem) i jak wypada na tle innych (Sumowanie procentów)

Jak chcecie robić z tego bardzo detaliczny system z konkretnymi ramami - śmiało. Jak coś innego - jeszcze lepiej, przy tym jest masa zabawy jak się przy tym posiedzieć trochę dłużej. Ale jeszcze ja bym się zastanowił czy jest aby sens rozdrabniania się. Chociaż to ja mam takie podejście. Można jeszcze zmodyfikować, albo zainspirować się jakimś istniejącym systemem.

Jak coś to ostatnio nerdzę w wampira, więc może coś skonstruować na podstawie chronicles? I jest trochę statów, i kości, i storytellingu... I statów nie za dużo, ale dających swobodę

Ale to tylko sugestia.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
rTec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 18 maja 2015, o 18:54
Achievementy:

Re: [Touhou RPG] Offtop

Postprzez Cthulhoo » 15 sie 2018, o 17:41

Ogólnie ja się zastanawiam nad innym rozwiązaniem: jedna kampania, jeden GM, jeden zbiór postaci i każdy z Game Masterów prowadzi jak chce dla jednej konkretnej ekipy konkretną sagę, która nie ma nic wspólnego z twórczością innych GMów, rzez co każdy może dowolnie dobrać sobie założenia systemowe, zaś konsekwencje fabularne nie wyjdą poza ramy jednej osi fabularnej i jej ewentualnej kontynuacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Cthulhoo
 
Posty: 2708
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:52
Lokalizacja: Border of Sosnowiec
GG: 6157591
Achievementy:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sesje RPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości